זירת המסחר ביננס Binance – המדריך למתחילים

כיום, אין אפשרות לרכוש תמורת שקלים אלטים כגון; ריפל, אתריום, לייטקוין, מונרו ועוד. שווקי המסחר הקיימים בישראל, למשל שקל – לייטקוין, בעלי נפח מסחר יומי אפסי. לכן, לא נותר למשקיע הקריפטו הישראלי ברירה, אלא לרכוש ביטקוין ולהעביר אותו לזירת מסחר עולמית (השמות המוכרים בתחום כיום: פולוניאקס, ביטרקס, ביטסטאמפ, ביטפיניקס וביננס).
זירת המסחר בייננס Binance, בה נעסוק במאמר זה, מציגה את קצב גידול המשתמשים המהיר ביותר מבין כל זירות המסחר בתחום הקריפטו ברמה העולמית. תוך תקופת זמן קצרה של חמישה חודשים בלבד, ביננס תפסה את המקום העשירי ברשימת זירות המסחר הגדולות והפופולריות ביותר. אין ספק שיחד עם קצב הצמיחה וההתרחבות חסרת התקדים שביננס מציגה, מדובר בעניין של זמן עד שהפלטפורמה תהפוך לאחת מזירות המסחר המובילות מבחינת נפח המסחר. לא בכדי היא הופכת ל"חביבת הקהל" וצוברת עוד ועוד משתמשים מרוצים בקצב מסחרר, שכן היא זמינה במגוון רחב של שפות, מציעה ממשק נוח וידידותי במיוחד למשתמש (UI/UX), וזמן ביצוע מהיר במיוחד של פעולות קנייה ומכירה. Binance מיועדת אך ורק למסחר של אלטים (או אלטים ות'תר Tether – המחקה בערכו את הדולר האמריקאי) ולא ניתן לבצע לביננס העברות בנקאיות במטבעות פיאט רגילים (בניגוד לזירות כדוגמאת ביטסטאמפ המוכרת).

מדוע כדאי לפתוח חשבון בביננס?

עם כל המבחר האדיר של זירות מסחר וחלפנות במטבעות קריפטוגרפיים, אתם בוודאי שואלים את עצמכם למה אתם צריכים לבחור דווקא בפלטפורמת  Binance ולהעדיף אותה על פני כל האפשרויות האחרות בשוק? ובכן, מספר המשתמשים של האתר מזנק בקצב מסחרר מדי יום, ונראה כי מגמה זו רק הולכת וצוברת תאוצה מדי יום. הזירה מציעה מגוון אפשרויות מסחר מתקדמות, בממשק נח לתפעול. בהשוואה למתחרים הבולטים האחרים בתחום, ל- Binance מגוון מטבעות דיגיטליים (אלטים) רחב ביותר. אז היה ופספסתם כמה "הנפקות ראשונית לציבור" שוות או בשם המוכר ICO, בביננס סביר שתוכלו למצוא אותן בשוק המשני.

כיצד לפתוח חשבון משתמש Binance

במדריך זה אסביר צעד אחר צעד כיצד לפתוח חשבון משתמש בזירת המסחר.

צעד ראשון: כניסה לאתר  Binance

לחצו כאן למעבר לאתר Binance.
הקישור יפתח בחלון חדש, כך שתוכלו להמשיך לעקוב אחר המדריך.
binance1
מומלץ להוסיף את האתר ל- "מועדפים" על מנת שתהיה לכם גישה מהירה ולהקטין סיכון לנסיונות פישינג. שימו לב כי ישנם אתרי אינטרנט דומים שמנסים להתחזות לאתר Binance, במטרה להוציא מכם את פרטי הכניסה (ולכן חובה להגדיר אימות דו-שלבי לפי ההסבר בהמשך המאמר). וודאו שהגעתם לעמוד המקורי – בדקו היטב את כתובת האתר המדויקת וחפשו את אישורי האבטחה של האתר המקורי (בצורת מנעול).

צעד שני: השלמת טופס ההרשמה

binance2
לחיצה על כפתור  ‘Register'(להירשם) המופיע בפינה הימנית של עמוד אתר הבית ולאחר מכן יש להזין את הפרטים הנדרשים: כתובת מייל, וסיסמא. בחרו סיסמא מורכבת קשה לפיצוח – מומלץ להשתמש בתווים מיוחדים כגון @#$. הזינו בשדה הנוסף את הסיסמה בשנית, הסכימו לתנאי השימוש, ולחצו על כפתור  ‘Register'להשלמת ההרשמה. כעת בדקו אם  הודעת אישור ההרשמה נחתה בתיבת הדואר האלקטרוני שציינתם בעת ההרשמה, ולחצו על הקישור בהודעה.

צעד שלישי: הפעלת אימות דו שלבי   (2FA)

binance3
כשלב נוסף והכרחי באבטחה, מעבר לסיסמה האישית שבחרתם, חובה להפעיל מנגנון אבטחה כפול. שכבת ההגנה הנוספת מתאפשרת באמצעות אימות דו-שלבי או .2FA  בעת ההתחברות הראשונה לאתר, ייפתח חלון קופץ בו תוכלו להפעיל את האימות הדו-שלבי שיקטין אפשרות של פריצה לחשבון המשתמש שלכם. אם זאת הפעם הראשונה שאתם נתקלים במנגנון האימות הזה, עליכם להוריד מחנות האפליקציות את אפליקציית האימות הדו שלבי של גוגל – Google Authenticator, לסרוק את קוד ה- QR (או להזין קוד סודי Secret Key). כעת בכל פעם שתתחברו לאתר תתבקשו לספק קוד מתחלף (פעם בדקה מתחלף הקוד) מהאפליקצייה. כדי לתקף את הפעלת האימות הדו-שלבי תתבקשו להזין קוד מתחלף זה.
חשבונות, בהם האימות הדו-שלבי כבוי, משמשים טרף קל עבור האקרים. כל שנדרש מהם הוא פיצוח השם והסיסמא. האימות הדו-שלבי מונע ממי שאין לו גישה פיזית למכשיר הנייד שלכם לחדור לחשבון. תדרשו לספק את קוד האימות הדו-שלבי בכל כניסה לאתר, וכן בביצוע משיכת מטבעות מהחשבון שלכם.

 צעד רביעי: הפקדת מטבעות (Deposit) לחשבון החדש שלכם

על מנת להתחיל לסחור, יש להפקיד מטבעות כדוגמאת ביטקוין, אתריום וכו'. בחרו באפשרות"Deposit Withdrawals"  המופיעה תחת תפריט Funds:
binance4
כעת תועברו לעמוד ההפקדה ((Deposit תחת החשבון שלכם באתר. כעת, עליכם לבחור מהו המטבע דיגיטלי אותו תרצו להפקיד.
הערה חשובה: זירות המסחר פותחות עבורכם ארנקים המשוייכים תחת החשבון שלכם בזירה. חשוב להבהיר כי הזירות מחזיקות במפתח הפרטי של הארנקים הללו, לכן לא מומלץ להחזיק אחוז גבוה מתיק הקריפטו שלכם לתקופות זמן ארוכות.
binance5
בדף שנפתח כעת תמצאו רשימה מפורטת של כל המטבעות הנסחרים בביננס. חפשו את שורת המטבע שאתם מעוניינים להפקיד לחשבון ולחצו על כפתור ‘Deposit' המופיע באותה השורה. לאחר הלחיצה, ייפתח עבורכם ארנק דיגיטלי ייעודי לביצוע ההפקדה שבחרתם (ארנק חדש זה יקושר לחשבון המשתמש שלכם). עבור כל מטבע תקבלו כתובת ארנק דיגיטלי שונה. אנא וודאו שאתם מפקידים מטבע אך ורק לארנק הדיגיטלי המשוייך לו, אחרת המטבעות עלולים להיעלם (לדוגמא, אם תפקידו ביטקוין לכתובת ארנק של ביטקוין קאש למשל).
כעת, העבירו את המטבעות הדיגיטליים שבחרתם מהארנק הדיגיטלי האישי או מחשבון בזירת מסחר אחרת, לכתובת הארנק המקבילה בביננס. בדוגמא זו ניתן לצפות בכתובת ארנק הביטקוין המשוייכת לחשבון שלנו על ביננס:
binance6
בהמשך לדוגמא: נניח שאתם רוצים להפקיד מטבעות ביטקוין לביננס. תחת השדה שנקרא ‘BTC Deposit Address’, תמצאו את הכתובת הדיגיטלית שאליה אתם נדרשים לשלוח את הביטקוין על מנת שיהיה זמין עבורכם למסחר בביננס.
ניתן לצפות בכל המשיכות וההפקדות שבוצעו בחשבונכם באופן הבא: בחירה באפשרות History תחת התפריט ‘Funds'.

צעד חמישי: איך קונים ומוכרים אלטים בביננס

בחרו באפשרות “Basic Exchange” המופיעה בתפריט העליון “Exchange”. יש לבחור את צמד המטבעות הרצוי למסחר. על מנת להקל על הניווט וההתמצאות באתר, השתמשו בשדה החיפוש המהיר מעל רשימת צמדי המטבעות (או השווקים הקיימים). הרשימה נמצאת בחלק הימני של מסך המסחר הראשי.
לדוגמה, נניח נרצה לקנות אתריום בתמורה לביטקוין: בחרו מהחיפוש את צמד המטבעות למסחר ETH/BTC וכעת במסך שנפתח:
בחלק השמאלי של העמוד יופיע ספר הפקודות, או ה- Orderbook"", בו באמצע יופיע באופן בולט מחיר המטבע העדכני מעליו יופיעו המוכרים (כל שורה תייצג את המחיר המבוקש ע"י המוכר ואת הכמות העומדת למכירה במחיר זה), ובאותו אופן, מתחת למחיר, יופיעו פקודות הקונים.
במרכז התצוגה יופיע הגרף העדכני של המחיר.
מתחת לגרף, נמצא את פאנל הקנייה והמכירה. על מנת לבצע רכישה (פקודות Limit Buy בהגבלת מחיר) יש להקליד את המחיר הרצוי, לבחור את כמות המטבעות שאתם מעוניינים לרכוש (בדוגמא להלן: מטבעות את'ר, ניתן גם לבחור אחוז מסוים מכלל הביטקוין שברשותכם). מספר מטבעות הביטקוין (העלות) של פעולת המסחר שאתם עתידים לבצע יחושב באופן אוטומטי על פי המחיר שבחרתם – מחיר כפול כמות. אם המחיר גבוה ממחיר המכירה הזול ביותר, הפעולה תתבצע באופן מיידי (בשלמותה או בחלקה). אם המחיר נמוך ממחיר המכירה – הפקודה תצטרף לספר הפקודות בצד הקונים. במידה אתם רוצים למכור (Limit Sell) מטבעות את'ר עבור ביטקוין עליכם לפעול בדרך זהה, רק בסדר הפוך.
ביצוע רכישה מיידית (במחיר הזול ביותר הקיים): אם אתם מעוניינים לבצע פעולת רכישה במחיר השוק, בחרו באפשרות "Market" בתפריט העליון של פאנל הקנייה-מכירה. קיימות גם אפשרויות מתקדמות יותר כגון  "Stop loss"או   "Stop buy" אשר מאפשרות להגביל ולהתנות את ביצוע פקודות המסחר בהתאם למחיר הנוכחי. בעזרת סטופ-לוס למשל, ניתן למזער הפסדים. סטופלוס פירושו ביצוע פקודת מכירה במחיר מוגדר מראש במידה והמחיר יורד לרמת מחיר אותה נגדיר מראש.
לחצו כאן למעבר להרשמה לזירה Binance.
binance_buy_sell
מהו מטבע Binance (BNB)  ולמה הוא משמש?
חברת Binance יצרה מטבע משלה עם הטוקן BNB. מדובר באמצעי תשלום אופציונלי עבור עמלות פעולות המסחר והמשיכה המתבצעות בזירה.
היתרון בשימוש במטבעות BNB לתשלום העמלות בזירה, טמון בכך שניתנת הנחה בגובה של 50% בשנה הראשונה להרשמתכם לאתר, 25% הנחה בשנה השנייה להרשמתכם,12.5%  הנחה בשנה השלישית להרשמתכם, ו- 6.25% בשנה הרביעית להרשמתכם לאתר. נכון לכתיבת שורות אלה, אין הנחה לאחר השנה הרביעית.
מטבעות ה- BNBמשמשים גם כאסימונים בתוכנית "Binance Launchpad" הייחודית להשתתפות בגיוסים (ICO) לפרויקטיים חדשים.
חברת Binance מתכננת להקצות 20% מהרווחים שלה לרכישה חוזרת של מטבעות BNB בשוק הרחב.
לחצו כאן למעבר להרשמה לזירה Binance.
תנאי שימוש
אין לראות באמור בבלוג זה משום ייעוץ השקעות או המלצה לקנות או למכור את המטבעות הקריפטוגרפיים המוזכרים באתר זה. העושה שימוש במידע המצוי באתר זה, עושה זאת על סמך שיקול דעתו בלבד. האמור לעיל מוגש כאינפורמציה בלבד.

תגובות